Avui ens ha tocat de prop.
Aquesta tarda a Les Rambles de Barcelona hi ha hagut un atac contra els i les vianants que ha provocat un nombre indeterminat de víctimes. Mentre seguim amb atenció i preocupació les diferents informacions que ens estan arribant, des de la Confederació General del Treball (CGT) de Catalunya volem fer palès el següent :
Mostrem la nostra solidaritat amb les víctimes d’aquest atac. Una solidaritat que fem extensiva a totes les víctimes civils d’atacs, fets per grups armats i exèrcits, a diferents llocs del món avui mateix i altres dies de l’any.
Fem palès, de manera clara, contundent i inequívoca, que la xenofòbia, el racisme i l’odi entre cultures són expressions del feixisme. Els treballadors i treballadores d’arreu del món tenim altres programes de lluita per transformar la societat, que passen per la llibertat, l’internacionalisme, la solidaritat i el suport mutu.
Igualment volem manifestar que la militarització de l’espai públic, com la que fa mesos que estem patint amb policies armats amb metralladores al mig dels carrers de moltes poblacions i barris, no és la solució real per evitar fets com els que han passat avui a Barcelona. Lluitarem, doncs, per evitar que aquesta situació tant tràgica sigui utilitzada pels diferents governs per endurir la legislació penal, amb l’excusa de la lluita antiterrorista, i augmentar la repressió i la militarització del nostre dia a dia.
Aturem el feixisme, vingui d’on vingui.
Secretariat Permanent del Comitè Confederal de la CGT de Catalunya
17 d’agost de 2017
http://www.cgtcatalunya.cat/spip.ph...
La CGT face à la barbarie qui a frappé Barcelone
Aujourd’hui, cela s’est passé près de chez nous.
Cet après midi, sur les Ramblas de Barcelone, a eu lieu une attaque qui a eu pour conséquence tragique un nombre pour l’heure indéterminé de victimes.
Nous suivrons, avec attention et préoccupation, les différentes informations qui nous parviendrons, néanmoins, dès aujourd’hui, la Confédération Générale du travail (CGT) de Catalogne entend faire valoir les points suivants :
Nous apportons tout notre soutien aux victimes. Une solidarité que nous étendons aussi dans un sens plus large à toutes les victimes civiles qui ont subi des attaques meurtrières, que celles-ci proviennent de groupes armées ou d’armées régulières, à travers le monde ;
Nous affirmons, de manière claire et avec fermeté, que la xénophobie, le racisme et la haine de l’autre sont des expressions du fascisme. Nous travailleurs et travailleuses du monde avons en nos mains d’autres moyens de lutter et transformer cette société : la liberté, l’internationalisme, la solidarité et le soutien mutuel.
Nous dénonçons la militarisation de l’espace public, comme c’est le cas depuis de nombreux mois à Barcelone avec des effectifs toujours plus nombreux de policiers armés de mitraillettes patrouillant dans les quartiers. Une militarisation qui, au final, n’évite en rien des faits comme ceux qui ont lieu aujourd’hui sur les Ramblas.
Nous poursuivrons notre lutte pour éviter que cette situation tragique ne soit exploitée par les différents gouvernements pour renforcer cette militarisation, la répression et endurcir le dispositif pénal, sous prétexte de la lutte anti-terroriste.
Nous nous opposerons au fascisme, d’où qu’il vienne !
Secretariado Permanente del Comité Confederal de la CGT de Catalunya
17 août 2017